Osmé třídy uctily památku Lidic

29.06.2022 13:18

V rámci 80. výročí od vypálení Lidic jsme 6.6. vyrazili na výlet (jeli na historickou exkurzi na toto místo) do již zmiňovaných Lidic. 

 

 

Bylo zvláštní pohybovat se po místě, kde zemřelo několik desítek lidí, mezi kterými byly i děti.  

Bára a Kamča 

 

Měli jsme z toho smíšené pocity.  
Naty a Amča 

 

Byla to zvláštní návštěva dozvěděli jsme se spoustu informací, ať už smutných nebo šťastných. 

Patrik a Filip. 

 

Nejvíce mě zaujaly sochy místních dětí.  

Adéla B 

 

Představovali jsme si, jak ta vesnice hoří, tam kde ta vesnice stála. Čéra a Kuba. 

 

Sousoší v nás vyvolalo smutné pocity. Janek a Sebik. 

 

Velmi emotivní místečko, které ve mně vyvolalo spoustu emocí. Medis. 

Dozvěděli jsme se nové informace o Lidicích. Ondra a Kuba  

 

Byl to nezapomenutelný a emotivní zážitek.  

Šimon a Ondra H. 

 

Návštěva v Lidicích ve mně vyvolala mnoho emocí, ale díky kolektivu jsem to tak moc neprožívala.  

Velmi mě zaujala socha dětí.  

 

Bára Z.   

Překvapilo mě, že nové Lidice jsou postaveny jinde než ty původní. Matyáš 

 

Bylo celkem těžké představit si tu vesnici na té opečovávané zelené krajině, ale dokázali jsme se do toho vžít. Adéla K., Aneta L. 

 

Moc jsme si to to nedokázali představit a neprožívali jsme to. 

Kubíček a Klouček 

 

Zaujalo nás, jak vypálili vesnici bez důkazů, aniž by věděli že to byli oni. 

Tonda Z a Adam KO 

 

Nečekali jsme, že nás to tak dostane. Možná kdyby si ze všeho naše třída nedělala srandu a brala to vážně hned ze začátku, bylo by to lepší, také to, jak nám ta paní dokázala o tom všem povídat i přes to, že se to stalo jejím příbuzným a prožila si to. Možná to někteří z nás nebrali tak vážně, protože si to nedokážeme představit. Nám se to osobně moc líbilo, chvílemi jsme i brečeli a dokázali si to představit, nejhorší na tom asi bylo, když jsme stáli přesně na tom místě, kde se to stalo a kde třeba umřeli lidé. Moc si vážíme toho, že jsme měli možnost to vidět a dozvědět se o tom víc za nás SUPER.  

Verča, Verča 

 

Měli jsme z toho zvláštní pocit, protože nás ten příběh dojal. Určitě bychom to nechtěli zažít. 

Áďa M, Pája H. 

 

Dostalo mě, že jsem se dozvěděla, že v starých Lidicích nepostavili po té tragédii nový kostel. 

Bylo pro mě těžké se po tom místě, kde se to odehrálo pohybovat.  

Péťa Jau. 

 

Zaujalo nás, že Lidice byli srovnány se zemí, rybník zasypán a potok přesunut. Nedovedeme si představit jaké to pro lidi z Lidic, mohlo být, opustit děti, svoji rodinu a přátele. 

Denisa a Terka P. 

 

Kvůli této události si oba dva více vážíme svých rodičů, protože je jednoho dne nemusíme nikdy vidět. 

Matěj. Z    a   Daniel. B 

 

No líbilo se mi to, ale neumím se vcítit do té pozice co měli v tu dobu. Muselo to být velký šok, protože přít o manželi a též i děti musel to být velký zásah do života. Jako místo to bylo krásný, jelikož se tam stala taková událost tak to bylo zajímaví poslouchat, protože si představit že by se mi tohle taky mohlo stát nebo třeba nějakým blízkým nebylo by to zrovna příjemný. Asi bych to doporučila všem, aby se tam podívali a něco málo se o tom dozvěděli, aby si mohly taky představit že se to muže stát i v tomto státu. tina  

 

Přijde nám zajímavé, že i po těch věcech, co se zde odehrály, se sem lidi vrátili a vesnici obnovili. 

Vojta, Michal, Kuba 

 

Bylo to dojemné, nechtěl bych, aby se to opakovalo. 

Rudolf M, Tadeáš M 
 

 

—————

Zpět